banánové muffiny s drobenkou




banánové muffiny s drobenkou

Muffiny jsem pekla často. Kdysi! Dávno! Když jsem ještě neměla tušení co je to Opera cake nebo Paris Brest. Muffin byl vrchol mého pečení. Teď už je to pro mě docela úsměvné, že jsem žila v tak omezeném světě. Pořád je můj svět omezený. Zdaleka nedosahuju takových vědomostí a schopností jako velcí cukráři.
Ale ikdyž furt nevím zdaleka všechno, tak mi chutnají banánové muffiny s křupavou drobenkou. Lahoda je to!
Pekla jsem je kvůli tomu, že jsme měli přezrálé banány. A co z nich jiného udělat než muffiny, nebo banan bread nebo milk shake nebo nebo nebo ... ? Muffiny jsem neměla už dávno! Tak jsem je musela udělat.






zdroj inspirace:

https://www.albert.cz/recepty/bananove-muffiny-sboruvkami

ingredience na 12 muffinů:
těsto: 120 g měkkého másla
       75 g cukru
       110 g vajíček (2 vajícka vel. L)
       175 g hladké mouky
       1 lžička prdopeče
       1/4 lžičky sody
       1/4 lžičky soli
       200 g banánů (asi 3ks)
       10 g citronové šťávy
       175 g mléčné čokolády s lískáčema
drobenka: 75 g hladké mouky
          25 g nasekaných lískových ořechů
          50 g másla
          25 g moučkového cukru

poznámky k surovinám:
Všechny suroviny musí mít pokojovou teplotu - hlavně máslo a vajíčka. Když bude máslo a vajíčka studené, tak se můžou při mixování srazit.
Mouka - může se nahradit půl na půl kokosovou a mandlovou pro bezlepkovou verzi.
Banány - ideální jsou přezrálé - s hnědýma flekama na slupce - jsou krásně sladké. 
Citronová šťáva - je tam kvůli tomu, aby banány nehnědly. Může se vynechat.
Mléčná čokoláda - použila jsem 30% mléčnou s celýma lískáčema. Když dáš hořkou čoko, tak přidej asi 40g cukru.
Čokoládu můžeš nahradit borůvkama. Nebo černým rybízem (přidej do těsta 50 g cukru).


postup:
drobenka: Smíchej všechno dohromady. Měly by se tvořit nepravidelné kousky těsta - takový něco jako štěrk/písek.
těsto: Na vysoké otáčky mixni cukr a máslo do světlé nadýchané pěny. Pak po troškách přilévej vajíčka a vždycky dobře mixni do hladka než přileješ další trošku. (Když tam naleješ všechny vajíčka najednou, tak se to srazí a nevznikne jemná hladká emulze.)
Mouku, prdopeč a sodu prosij. Přidej k tomu ještě sůl a vysyp všechny suché ingredience k vajíčko-máslo směsi.
Banány rozmačkej na kousky asi 0,5-1 cm velké, promíchej to s citronovou šťávou. Banánouvou kaši nalej do vajíčko-máslo směsi.
Celé to promíchej. A nakonec přisyp nasekanou čokoládu na kousky asi 1cm velké a už zamíchej jen zlehka, aby se čoko kousky rovnoměrně dostaly do celého těsta.

dokončení:
Těsto rozděl lžicí do muffinového plechu vystlaného papírovýma košíčkama. Vrch těsta posypej drobenkou.
Dej péct na 180°C na 25 minut.
Po upečení nech vychladnout na mřížce.


Přeju dobrou chuť.

Iwet




Komentáře

Oblíbené příspěvky