nekynuté tvarohové rohlíky


nekynuté tvarohové rohlíky

Potřebovala jsem na ráno nějaké pečivo.
Do ledničky jsem na noc nemohla dát kynout rohlíky nebo bagly, protože byla plná. A večer se mi už nic péct nechtělo. Takže to ráno chtělo nějakou rychlou akci a něco vyrobit. Vzpoměla jsem si na minulé léto, když jsme byli na návštěvě u Irenky. Napekla rohlíky. Tvarohové! Nekynuté! Strašně rychle hotové! Protě přesně to, co jsem teď potřebovala já.
Google mi našel pár podobných receptů a já si jeden vybrala a přizpůsobila si ho.
Velká výhoda tohoto receptu je, že je během 5ti minut smíchaný, během dalších 5ti minut jsou rohlíky smotané a za dalších 25 minut jsou rohlíky na stole!


zdroj inspirace:
https://dobrebio.cz/spaldove-nekynute-rohliky/
originál recept: 500 g špaldové mouky (300 polohrubé a 200 špaldové), 250 g tvarohu, 150 ml oleje, 125 ml mléka, 1 lžička soli, 1 prdopeč, semínka, 1 vajíčko na potření


ingredience na 8 ks rohlíků:
těsto: 250 g hladké mouky (celozrnná, klasická nebo polohrubá)
       4 g soli
       7,5 g prdopeče (půl balíčku)
       25 g semínek
       125 g tučného tvarohu ve vaničce
       50 g oleje
       100 g mléka
na dokončení: 1 vajíčko na potření
              semínka nebo mák na posypání


postup:

těsto: Je to uplně jednoduché! Smíchej všechno suché. V druhé misce smíchej všechno mokré. A pak smíchej všechno dohromady. Těsto je hotové!
Těsto pomocí váhy rozděl na dvě stejné části.
Každý kus vyválej na placku asi 30 cm v průměru.
Placku rozřež na čtvrtiny stejným stylem jako pizzu.
Každý dílek smotej od nejširší strany ke špici. Špici nech smotanou dole pod rohlikem. Můžeš rohlíky ještě poválet a upravit tvar. 
Smotané rohlíky dej na plech vystlaný pečícím papírem.
Potři je rozšlehaným vajíčkem.

Rohlíky ještě můžeš posypat nějakýma semínkama, mákem, solí...
Peč na 180°C 25 minut na horní/spodní.
Po upečení nech vychladnout na mřížce.
Nejlepší jsou hned po upečení.
Ale dají se skladovat v plastové vzduchotěsné krabici 24 hodin. Dýl to nemám odzkoušené.



Komentáře

Oblíbené příspěvky