palačinky

 



palačinky

Tohle je naše tradiční páteční večeře. 
Nejoblíbenější večeře našich mláďat uplně ze všech, co jsem kdy udělala!
Kromě teda večeří u sousedů, ti mají nejvíc nejlepší ze všech! 

Nikdy jsem nedělala palačinky ráda, protože jsem je vždycky dělala od oka a pak bylo těsto moc husté, nebo řídké, s hrudkama nebo tuhé, nebo jsem ho tak ředila až ho bylo děsně moc.  
Až když jsem našla recept od Juliena Picamila na youtube, tak už nedělám od oka, ale vážím přesně na gramy a těsto je vždycky skvělé.  


zdroj receptu: nedělala jsem žádné úpravy, prostě je to zkopírovaný celý recept do puntíku, je perfektní
https://www.youtube.com/watch?v=Ooud8wC5muU

ingredience: 
300 g vajíček (5-6 ks)
75 g cukru
75 g rozpuštěného másla
1 lusk vanilky (nebo vanilkový extrakt)
375 g hladké mouky
špetka soli
1 litr mléka

postup: 
Smíchej vajíčka, cukr, sůl, rozpuštěné máslo a vanilku - semínka aj lusk. Přidej mouku a rozmíchej to. Pak po troškách přidávej mléko a vždycky dobře rozmíchej, aby nevznikly hrudky. 
Pokud se hrudky vytvoří a nepůjdou ti rozmíchat, tak přelej těsto přes sítko a je po problému. Budeš mít krásně hladké těsto. 
Nech těsto minimálně půl hoďky na lince odpočívat. Klidně může být přes noc v ledničce. Hlavně ten odpočinek nepřeskakuj!!! 
Po odpočinutí těsta vyndej vanilkový lusk, pokud jsi ho použila a těsto ještě promíchej.
A můžeš smažit palačinky. Potři pánvičku troškou oleje, nalej jednu bílou naběračku těsta (nepoužívej tu černou, je moc velká). Osmaž z jedné strany, pak z druhé a dej na talíř. Talíř s hotovýma palačinkama zakryj miskou, aby zůstaly teplé. Pokud ti teda nebudou mláďata brát jednu palačinku za druhou hnedka z pánvičky. 
Hotové palačinky potři tvarohem a jahodovým džemem od babi Óli. 







Komentáře

Oblíbené příspěvky