růžičky z listového těsta



růžičky z listového těsta/apple roses

Jestli Vás už nudí koukat na klasický štrůdl, tak můžete zkusit něco jiného.
Růžičky vypadají moc hezky. Řekla bych, že vypadají tak krásně, že je škoda je jíst a je lepší se na ně jen koukat... aspoň chvíli, než zvědavost/chuť/sladká komůrka zavelí se do toho pustit. Já vydržela je nesníst hned za tepla po vytažení z trouby, což obvykle dělávám, protože za tepla je všechno lepší.
Potřebujete na ně jen 4 věci a
postup vypadá na první pohled taky strašně jednoduše. Našla jsem parádní videonávod na jednom foodblogu: http://cookingwithmanuela.blogspot.cz/2015/03/apple-roses.html
Doporučuju zkouknout, než se pustíte do díla. Popis je fajn, ale vidět přesně jak se to dělá, je mnohem lepší.


ingredience:
1 lisotvé těsto 270-300g nebo 45x30 cm

2 jablka (použia jsem odrůdu Red delicious)
3 lžíce meruňkové marmelády
1/2 citronu

postup:
Nejdřív si připravte jablka - umyjte je, rozpulte a vykrojte jadřinec. Pak je nakrájejte na tenké plátky (já použila škrabku na brambory, abych měla pěkně tenké plátky a při rolování se nelámaly). Plátky jablek dejte do vody s citronem. Rozválejte těsto na rozměr 45x27 cm a nakrájejte na pruhy 5x27 cm (budete mít 9 pruhů). Potřete těsto meruňkovou marmeládou. Zceďte jablka a nechteje pořádně okapat. Vezměte si pruh těsta, virtuálně si ho rozdělte na spodní a horní polovinu, na horní půlku naskládejte plátky jablek a pak spodní půlku těsta přeložte přes jablka. Celé to srolujte a dejte do formy na muffiny. Takhle udělejte všechny pláty těsta. Pečte na 180°C 40-45 minut. Po vychladnutí můžete pocukrovat.


Přeju dobrou chuť!

Ivet






Abyste si nemysleli, že se mi vždycky všecko povede, tak tady je můj nepovedný pokus. Chuť dobrá. :-) Vzhled nic moc. :-( A o ten v tomto případě nejvíc jde! 
Tak ať se Vám zadaří hned na poprvé! :-)







Komentáře

Oblíbené příspěvky