koláč s cream cheese a ovocem


koláč s cream cheese a ovocem

Na víkend jsem se rozhodla upéct něco dobrého z ricotty. Koupila jsem si totiž dvě balení ricotty, k tomu ještě asi kilo mascarpone a cream cheese, protože zrovna byly v akci. A prostě nevyužij toho, že? :-D
Našla jsem krásný obrázek dokonalého koláče:
http://kitchenandthecity.blogspot.cz/2017/06/krehky-kolac-s-ricottou.html
na tomto blogu:
http://kitchenandthecity.blogspot.cz/
Mám ráda spíš kyselou chuť, takže jsem si recept lehce upravila podle vlastní chuti.
Ale výsledek mě nijak neohromil. Ricottu mám rači ve slaných jídlech.
Takže nakonec jsem upekla ještě jeden koláč s cream cheese a to už bylo podle mě dobré.




ingredience na formu velikosti 28 cm:
těsto:
75 g mletých mandlí
       200 g hladké mouky 
       120 g másla

       60 g moučkového cukru

       20 g kakaa

       1 vejce velikosti L
       špetka soli

náplň: 500 g cream cheese
       250 g mascarpone
 
       3 vejce
       120 g cukru

       1 malý citrón - kůra aj šťáva
       1 lžička vanilkového extraktu

       200 g ovoce - dala jsem mražený černý rybíz

postup:
těsto:
Mixni mouku, mleté mandle, cukr, kakao, sůl a máslo na drobenku. Pak přidej vajíčko a vypracuj kompaktní těsto. To zabal do potravinové fólie a dej aspoň na doďku do ledničky.
náplň: Smíchej cream cheese, mascarpone a cukr. Pak přidej vanilku, citronovou šťávu a kůru a nakonec přidávej po jednom vajíčku pěkně promíchej do hladké směsi. Nešlehej krém, aby se do něho ndostalo moc vzduchu - při pečení by se nafoukl, pak splaskl a byl by popraskaný.

kompletace:
Těsto vyválej na tloušťku 3-4 mm a přenes ho do sádlem vymazané koláčové formy. Těsto urovnej, přebytky těsta odřízni a dno propíchej vidličkou. Na dno polož kus pečícího papíru, na to vysyp fazole a dej péct na 170°C na 10 minut. Pak vytáhni fazole a pečící papír a těsto dopeč ještě 5 minut a pak vytáhni z trouby.

Na dno trouby dej nádobu s vodou, ať se při dalším pečení tvoří pára a koláč není vysušený. Na předpečený korpus vylej půlku náplně, posyp ovocem, zalij zbytkem náplně a znovu posyp ovocem, ať to pěkně vypadá.  Vrať zpátky do trouby a peč ještě 35 minut na 170°C. (Hotový koláč nemá být uplně dopečený, uprostřed má se chvět při poklepání na formu.)
Upečený koláč nechej vychladnout na mřížce a pak ještě ho nech v ledničce do druhého dne. Pak se do něj můžeš pustit - pěkně se naleží a korpus změkne.


Přeju dobrou chuť!

Iwet





 


Komentáře

Oblíbené příspěvky