flapjack


flapjack

A nejhorší ze všeho jsou zbytky!!! ...protože mě vždycky nutí je spotřebovat, aby se nevyhodily, bo je mi líto vyhazovat jídlo do koše.
Dostala jsem se prostě do začarovaného kruhu, kdy mi vždycky něco zbyde - půlka Salka, nějaký bílek, kousek čokolády, trochu oříšků v sáčku, půlka kvasnic... Tak pořád peču a peču a spotřebovávám zbytky a otvírám nové sáčky, abych spotřebovala ty staré, ale zase mi zbyde něco někde jinde... 
Jestli se někdy dostanu do bodu, že mi nikde nic z pečení nezbyde, tak už znova asi začínat nebudu, bo by jsem byla tam kde jsu teď! :-D

No, každopádně tenhle flapjack je skvělý v tom, že není křupavý, ale měkký a žvýkavý. Takový jako jsem ho jedla v Anglií a jak si ho pamatuju.


zdroj inspirace:

https://www.dominicsayers.com/flapjack/

ingredience na pekáč velikosti 20x26 cm:

250 g másla200 g třtinového cukru200 g Salka (1/2 konzervy)
500 g ovesných vloček
100 g nahrubo nasekaných pekanových ořechů
100 g čokolády na ozdobu

postup:
V rendlíku na mírném plameni nechej rozpustit máslo a cukr (nesmí zůstat nerozpuštěné krystalky cukru). Pak odstav rendlík z plamene a přilej Salko. Promíchej spolu s ovesnýma vločkama a pekanama. Tuto směs dej do pekáčku vystlaného pečícím papírem, hezky ju upěchuj, na povrchu urovnej a dej péct na 150°C na 25 minut dokud okraje nezezlátnou a střed nebude ještě poměrně světlý. Po upečení nechej chvíli vychladnout a pak nakrájej na jednotlivé porce. Můžeš potřít roztopenou čokoládou a pekanama.




Originální recept má jednu obrovskou výhodu - nic se neváží, všechno je spotřebováno celé jako originální balení (pytlíky, konzervy). Žádné zbytky! Jen to výsledné množství je jak pro celou armádu hladových dětí. :-D

1 kg ovesných vloček (2 pytlíky)
400 g kondenzovaného mléka (1 plechovka)
500 g jemného třtinového cukru (1 pytlík)
500 g másla (2 kostky)

další zajímavé odkazy na flapjacky:
https://kitchenmason.com/2018/02/04/super-easy-maple-pecan-flapjack-recipe/

https://www.bbcgoodfood.com/recipes/532635/chocolate-and-caramel-flapjacks
https://www.bbcgoodfood.com/recipes/cherry-coconut-flapjacks






 


Komentáře

Oblíbené příspěvky