mandlový koláč s čokoládou a Amarettem


mandlový koláč s čokoládou a Amarettem

Dostala jsem strašně velkou chuť na čokoládový koláč, našla si recept, který jsem chtěla zkusit a ... sekl se mi počítač a všechno v háji. Musela jsem znova hledat ten jeden jediný vysněný recept. Při hledání toho jednoho jsem našla dalších asi 20 věcí, co jsem sice vůbec nehledala, ale jsou naprosto super a musím je někdy brzo vyzkoušet. V háji je moje předsevzetí už tolik nepéct!  :-D




zdroj inspirace:https://elikatesy.cz/2018/06/04/cokoladove-babovicky/

ingredience na koláč o průměru formy
23 cm (příště rači 26 cm):
těsto: 200 g čokolády
       160 g másla
       160 g třtinového cukru
       160 g mandlové mouky
       5 vajíček - bílky a žloutky zvlášť
       špetka soli
       1/2 lžičky prdopeče (žádný prdopeč)
       45 ml Amaretta (30 ml Amaretta)
       (15-20 ml espressa)
Oproti originálnímu receptu jsem udělala pár změn - originál je uvedený v závorce.
na ozdobu: 250 ml smetany ke šlehání min. 33% tuku
           30 g opražených plátků mandlí

postup:
Ve vodní lázni nebo v mikrovlnce rozpusti máslo a čokoládu. Ve větší míse smíchej polovinu cukru, mandlovou mouku, sůl a Amaretto a přilej roztopenou a vychladlou čoko-máslovou směs a žloutky - všechno pěkně zamíchej, rozmíchej, promíchej... a nechej hodinu stát, aby se mandle pěkně nasákly. Pak vyšlehej bílky s druhou půlkou cukru do husté pevné pěny a postupně na několikrát přimíchej ke zbytku těsta. Těsto nalej do formy vystlané pečícím papírem a peč asi 35 minut na 175°C (v tomto případě funguje špejlový test). Pak vyndej z trouby a nech vychladnout na mřížce.
Výsledek stojí za to - těsto po upečení je krásně vláčné, šťavnaté, trošku nadýchané a trošku hutné. Šlehačka dodá koláči jemnost a plátky mandlí zase krásně křupou. Takže dokonalost! Ani jsem tu krásu nechtěla kazit pocukrováním nebo poprášením kakaem. :-) 

Přeju dobrou chuť.

Iwet



Komentáře

Oblíbené příspěvky