vanilkové rohlíčky


vanilkové rohlíčky

Nejlepší počin letošních Vánoc udělala Tomova sestra Katka. Upekla 3 druhy vanilkových rohlíčků, každý s jinýma ořechama (mandle, lískáče a vlašáky).
Dělali jsme si slepý test - jestli vůbec poznáme z jakých jsou ořechů a
který druh nám bude nejvíc chutnat.
Tohle by si měl zkusit každý. Chtěla jsem původně napsat "...každý, kdo ještě váhá a není si jistý co mu chutná". Ale já si byla stopro jistá, že mi bude nejvíc chutnat verze s lískáčema. A nebyla to pravda! Klasika vlašáky jsou nejvíc nejlepší (pro mě)!
Takže určitě zkoušejte, testujte a hlavně vychutnávejte!
Tady ty rohlíčky jsou jemné a rozplývají se na jazyku. Musí se s nima ale zacházet jako s právě narozeným miminem, protože jsou fakt křehké.



 

zdroj receptu:
recept jsem dostala od babi Oli a ta ho dostala od Hájků z Valtic

ingredience: 280 g hladké mouky
             100 g jemně mletých vlašských ořechů
             70 g moučkového cukru
             220 g másla
             + pravý vanilkový moučkový cukr na obalení

postup:
Všechno najednou smíchej dohromady - na rychlovku, žádné dlouhé mazlení, máslo by se nemělo dlouho zdržovat mimo ledničku. Těsto vypracuj, dej do ledničky odpočinout a trochu ztuhnout, aspoň tak na hoďku (já nechala celou noc a bylo to taky v cajku).
Vyndej z ledničky a uválej rohlíčky. Máš dvě možnosti - buď ti bylo dáno a umíš vyválet hezké rohlíčky, nebo jsi podobně (ne)šikovná/ý jako já a prostě vyválíš 7mm tlustou placku a použiješ vykrajovátko ve tvaru rohlíčků nebo něčeho podobného (třeba mrak, jako já).
Naskládej na plech a upeč v troubě na 180°C asi 8 minut. Do zlatova, však víš jak. Po upečení nechej vychladnout na plechu, nesnaž se s tím hned hýbat, jinak z toho budeš mít výborný základ do rumových koulí, protože za tepla jsou rohlíčky strašně křehké a rozpadají se.
Rohlíčky jsou dobré jen tak, bez pocukrování (teda pro mě). Ale s tím cukrem je to hezčí - takové vánočně zasněžené. Takže pokud chceš cukrovat, tak to udělej až po vychladnutí (za tepla rohlíčky "nasajou" zbytečně moc cukru a nebudou vypadat jako zasněžené, ale utopené v cukru).
Na cukrování použij pravý vanilkový cukr (semínka z 1 lusku vanilky vyjdou na 500 g moučkového cukru). Aspoň na ty Vánoce si tu vanilku fakt pořiď a udělej si doopravdický vanilkový
cukr, žádný vanilin.
Rohlíčky uchovávej v chladu, ale nemusí být v ledničce.


Přeju dobrou chuť.


Iwet





Komentáře

Oblíbené příspěvky