roláda tety Evy


roláda tety Evy

Proč takový název? Protože jsem recept dostala od tety Evy. Naučila mě ju péct, takže teď ju mám pod tímto názvem zafixovanou a když někde vidím podobnou roládu, tak si hned řeknu, že je to "ta od tety Evy". 
Recept je celkem rozšířený po netu v mírných obměnách. Takže pokud máš podobný, tak je taky správný. 
Jen vzhled jsem si lehce upravila - na stojáka je zajímavější, elegantnější. Ale aj ta klasika na ležáka je dobrá, hezká a vpohodě. 

 

zdroj receptu: teta Eva

základní recept na 40x30 cm plech:
těsto: 7 vajec, 100 g moučkového cukru, 3 vrchovaté lžíce kakaa
krém: 200  ml smetany na šlehání, ztužovač šlehačky, cukr, marmeláda

ingredience na 5 cm tlustou a 40 cm dlouhou roládu:
těsto: 4 vajíčka L - žloutky a bílky zvlášť
       60 g cukru
       16 g kakaa
       špetka soli
krém: 200 g tvarohu v alobalu
      75 g smetany 33⁒
      30 g moučkového cukru
      vanilkový extrakt
na dokončení: 130 g jahodové marmelády
              100 g jahod na ozdobu
              šlehačka, barevné nebo čokoládové kuličky na posypání, sněhové pusinky, kvítka, ... 

postup: 
těsto: Žloutky mixni s půlkou cukru do světlé pěny. Bílky mixni se solí na světlou řídkou pěnu a pak přidej ještě zbytek cukru. Vymíchej sníh - nesmí být řídký - nedržel by objem ani uplně tuhý - nešel by dobře rozmíchat se zbytkem ingrediencí. 
Pak už jen na nejnižší otáčky smíchej žloutkovou pěnu se sněhem. Nakonec přidej po troškách prosáté kakao (fakt ho prosij, protože kakao dělá hrudky a nejdou dobře rozmíchat).
Hotové těsto rozetři na pečící papír (papír natři máslem - pak půjde těsto dobře odlepit, nepřilepí se k papíru).
Peč na 190°C asi 10 minut. Po upečení sroluj (já to neudělala a při rolování mi nic nepopraskalo, takže cajk). 
krém: Mixni všechno dohromady.

dokončení: 
Na vychladnuté těsto natři marmeládu. Na to natři krém v tenké vrstvě. Sroluj těsto po širší straně do rolády a dobře ju utáhni. 
Zabal ju do acetátové fólie, aby byla roláda hezky hladká na povrchu. Pak jestli ju chceš mít hezky kulatou na průřezu, tak ju dej do kartonové role, která podrží tvar a nerozplácne se. 
Nechej do druhého dne v ledničce vytuhnout. Nakrájej roládu na 8 kousků 5 cm dlouhých, postav je, aby byl vidět řez a pak můžeš vesele zdobit čím se ti zachce! Já nezdobila. Ale mohla jsem, jen jsem neměla zrovna čím. 






Komentáře

Oblíbené příspěvky