žampionové danish pastry


žampionové danish pastry

Tohle pečivo mě hodně mile překvapilo. Teda sedla bych si z něho na zadek, pokud bych u jídla neseděla.
Pekla jsem dvě verze - žampionovou a ještě jahodovou. Ta jahodová byla dobrá, ale jen tak normálně dobrá. Kdežto ta žampionová byla fakt super! Kombinace nasládlého těsta, slané náplně a ten citronový fresh šmrnc v náplni!!! To je mazec!
Pekla jsem podle obrázku - viděla jsem fotku podobného jídla na insta a tak se mi zalíbilo, že jsem to chtěla taky. Nebyl k tomu recept, takže tentokrát bez receptu, prostě jsem smíchala co se mi tam tak nějak hodilo a vyšlo to! Náhoda! Ale parádní!


zdroj inspirace: obrázek ve story u @breadahead

ingredience na 6 ks koláčků 10x10 cm:
těsto: 350 g těsta na croissanty
náplň: 50 g tvarohu
       50 g zakysanky
       50 g cream cheese
       40 g strouhaného Pecorina
       sůl
       pepř
       citrokůra
       čerstvý tymián a rozmarýn
navrch: 300 g žampionů
        30 g másla
        sůl, pepř
        čerstvý tymián
na dokončení: 1 rozšlehané vajíčko na potření

postup:
náplň: Smíchej všechno dohromady.
navrch: Na pánvi roztop máslo, přihoď žampiony na plátky, sůl, pepř a bylinky a smaž. Až začnou houby chytat zlatavou barvu, tak je hotovo.

kompletace:
Těsto rozválej na placku 20x30 cm.
Rozřež ho na 6 čtverců o hraně 10x10cm.
Okraje potři rozšlehaným vajíčkem
Doprostřed každého čtverce dej náplň.
Nech hoďku vykynout.
Upeč na 180°C asi 15 minut - poznáš podle barvy těsta, jestli je upečeno.
Po upečení dej do prostředku koláčků usmažené žampiony, posyp bylinkama a sněz ještě za tepla. 







Tohle je ta jahodová verze - je to jak přes kopírák s tou žampouchovou verzí. Jen místo soli je tam cukr. Skoro.

ingredience na 6ks koláčků:
těsto: 350g těsta na croissanty
náplň: 50 g tvarohu
       50 g zakysanky
       50 g cream cheese
       20 g cukru
       citrokůra, vanilka
navrch: 400 g jahod
na dokončení: 1 rozšlehané vajíčko

postup:
Je stejný jako navrchu - smíchej náplň, těsto nakrájej, okraje potři vajíčkem, doprostřed dej náplň, hoďku nech vykynout, 15 minut peč na 180°C, doprostřed dej čerstvé jahody a sněz. 





Komentáře

Oblíbené příspěvky