lotuskové kuličky

 

Lotuskové kuličky

Dělala jsem je jen jedenkrát jako zbytkáč a to v roce 2017. To už je pěkně dávno! Pak jsem na ně zapoměla a až letos jsem vytáhla historické fotky cukroví z let minulých a tam jsem je uviděla a dostala na ně chuť! Naštěstí už tehdy jsem si zapisovala své hokusy pokusy do sešitu, takže jsem ho teď jen vytáhla a mohla je znova udělat. Nezklamaly. Jsou furt stejně dobré. A dokonce jsem jim teď nechala stejný vzhled aj čoko puntík navrchu jako když jsem je dělala poprvé. 




zdroj inspirace:
je to zbytkáčový odpad cukroví a vzdálená podoba rumových kuliček

ingredience na 50 ks kuliček:
těsto: oplatky Lotus 250 g 
       zbytky cukroví 200 g (nebo taky lotusky)
       100 g čokoládových peciček bílých nebo mléčných
       200 g měkkého másla
na dokončení: 300 g čokolády
              50 ks čokoládových peciček na ozdobu

postup: 
Oplatky rozdrť nebo rozmixuj na konzistenci jemného písku. Když tam budou občas nějaké kousky, tak je to uplně v pohodě. Přidej čoko pecičky (nebo ořechy) a máslo a promíchej to. Měla by vzniknout lehce lepivá hmota, kterou když zmáčkneš v dlani, tak drží pohormadě a nesype se. Když se bude sypat, tak přidej máslo. Když bude moc mastná, tak dej ještě oplatky. Počítej s tím, že to máslo se nasákne do oplatek, tak aby kuličky ve výsledku nebyly moc suché. 
Z té hmoty odebírej kousky okolo 16 g a ukoulej z nich co nejpravidelnější kulatý tvar. Kuličky nech v ledničce ztuhnout. Pak je namáčej v temperované čokoládě a ozdob pecičkama čokolády. 

Cukroví se musí skladovat v ledničce. Vydrží 2 týdny. 

Typ pro dospěláky: část másla v hmotě můžeš nahradit Baileys. 



Komentáře

Oblíbené příspěvky