kokosovo-malinové polomáčenky

 


kokosovo-malinové polomáčenky

Napsala jsem si letos seznam 20ti cukroví, co chcu upéct. Pak jsem si napsala seznam "Plán B" s dalšíma dvaceti položkama co v případě přebytku času nebo kdyby vypadlo něco z plánu A, tak abych neměla nouzi o nápady. Jsu tak trochu megaloman, když jde o cukroví. 
No a tohle cukroví je už ze seznamu "Plán C". Protože tak nějak při pečení cukroví jsem zjistila, že mám chuť na kombinaci kokos-malina-čokoláda. A nic takového v seznamu nebylo. 
A teď po Vánocích si už dělám nový obrázkový seznam, co chcu upéct další rok. Příští Vánoce musím začít tím, co jsem letos nestihla, nebo nesehnala suroviny. Třeba Griliážky od slovenské LaPetit. Protože tady u nás se nedají sehnat oplatky. Nebo Pařížské rohlíčky jsem letos uplně vypustila z časových důvodů. Možná je upeču ještě teď na jaře, protože mě hodně zajímají.  


zdroj inspirace:
Je to co mě zrovna napadlo zkombinovat.

ingredience na 40 ks cukroví:
těsto: 190 g hladké mouky
       20 g kakaa
       70 g moučkového cukru
       140 g másla
       špetka soli
       2 žloutky
krém: 65 g másla
      30 g cukru moučka
      30 g jemně mletého kokosu
      12 g Malibu (klidně aj trochu víc)
náplň: 100 g malinového džemu bez semínek
na dokončení: 100 g čokolády
              75 g strouhaného kokosu
              60 g malinového lyo prachu

postup:
těsto: Smíchej všechno suché s máslem na drobenku. Pak přidej vajíčko a smíchej na hladké těsto. Zabal do fresh fólie a dej do ledničky aspoň na hoďku, ale klidně na celou noc. Pak vyválej na placku tlustou 2-3 mm, vykrájej obdelníky 5x3,5 cm. Dej na perforovanou silikonovou podložku a upeč na 175°C asi 5 minut. Pak nechej vychladit na mřížce. 
krém: Vyšlehej máslo do světlé nadýchané pěny. Přidej zbytek ingrediencí a vymíchej krém. Dej ho do cukrářského sáčku. 

kompletace: 
Na půlku sušenek nastříkej na okraje krém. Doprostřed dej marmeládu, připlácni druhou půlkou prázdných sušenek. Nechej vytuhnout v ledničce. Pak namáčej dlouhé okraje sušenek do temperované čokolády a ještě je namoč do kokosu nebo do posyp lyo malinovým prachem. 

Cukroví se musí skladovat v ledničce. Vydrží tak 2 týdny. Sušenky se dají upéct dopředu začátkem prosince a naplnit až pár dní před Vánoci.  




Komentáře

Oblíbené příspěvky